جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 3 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۰۵:۱۲

تحویل نخستین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ساخت ایران

باشگاه خبری فراساحل: نخستین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ساخت ایران به نام "خلیج فارس" در بندر عباس به پژوهشگاه ملی اقیانوس‎شناسی و علوم جوی تحویل شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از مارین تایمز، کاوشگر اقیانوس پیمای خلیج فارس به عنوان  نخستین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ساخت ایران در سواحل خلیج فارس در بندر عباس و با حضور دریادار رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به آب انداخته و به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحویل داده شد. کاوشگر خلیج فارس،با طول 50 متر، عرض 10 متر و ارتفاع  چهار متر از سطح دریا، قابلیت پیماش سه هزار مایل دریایی را دارد.

این کشتی تحقیقاتی دارای  پنج آزمایش پیشرفته در حوزه‌های فیزیک دریا، زیست شناسی دریا، شیمی دریا، بسترشناسی دریا و هواشناسی دریا، برای انجام تحقیقات است. این کشتی تحقیقاتی با سرعت 15 گره دریایی، می‌تواند 45 روز را بدون نیاز به پهلوگیری در بنادر داخلی و خارجی را طی کرده و در صورت نیاز، تا عمق سه هزار متری دریا، از رسوبات بستر اقیانوس‌ها، نمونه‌برداری کند. صنعتگرانی از 150 مرکز صنعتی و تحقیقاتی توانسته‌اند که نخستین اقیانوس‌پیمای ایرانی را با 27 میلیارد تومان هزینه در  چهار سال ساخته و 40 درصد صرفه جویی ارزی را برای کشور به ارمغان بیاورند. این کشتی تحقیقاتی در صنایع کشتی‌سازی شهید درویشی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است.



  کد خبر : 3225
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :